De ce nu vin oamenii la meciuri

Pentru ca nu avem echipele, jucatorii si rezultatele altora. Pentru ca in sportul romanesc sunt foarte multe scandaluri. Pentru ca mass-media are o imagine proasta. Pentru ca nu sunt bani in Romania. Pentru ca romanii nu au bani. Pentru ca persoanele care traiesc in aceasta tara nu au timp. Pentru ca au prea multe grijii. Pentru ca o duc greu. Pentru ca nu avem autostrazi. Pentru ca avem politicieni corupti. Pentru ca presedintele pe care l-am ales in 2004 ne-a mintit. Cam acestea sunt explicatiile principale ale celor care ar trebui sa se ocupe de Marketing Sportiv in Romania. Aceste juctificari par logice, dar sunt total neadevarate. Adevarul e ca in sportul romanesc nu avem oameni care sa stie sa vanda. Oamenii nu vin la evenimentele sportive pentru ca nu sunt chemati. Asta e adevarul. Cati agenti de vanzari lucreaza in medie la un club sportiv? Si nu ma refer aici la oamenii de la casele de bilete. Cati oameni a angajat fiecare corporatie sportiva pentru a forma baze de date, a da telefoane, a trimite mailuri si de ce nu, chiar scrisori clasice. Cati? Eu nu am auzit sa existe asa ceva in Romania. Ok, esti stelist, la fel ca multe milioane de romani. Ai fost sunat vreodata de cineva de acolo? Ti s-a multumit pentru faptul ca esti abonat sau ca ai cumparat candva un bilet la un meci? Ti s-a comunicat faptul ca exista si noi oferte care poate ti s-ar potrivi? Mai pe scurt, te-a bagat cineva in seama? Clubul de fotbal e luat la intamplare. Asta se intampla peste tot. Poate ca nu stapanesc eu toate informatiile. Poate ca sunt lucruri care imi scapa. Nu pretind ca analiza mea e perfecta. Dar nu imi pot reprima un zambet atunci cand managerul sportiv al Unirii Urziceni, Mihai Stoica ii cearta pe suporteri pentru ca acestia nu cumpara bilete la meciul de diseara cu VFB Stuttgart. Numele adversarului si importanta competitiei nu sunt tot timpul chiar asa de importante. Mai conteaza si bunul simt cu care esti intampinat. Acest articol a fost scris pe marti, septembrie 29th, 2009 la 6:22 am si este inscris in Marketing. Poti urmari orice raspuns la aceste articole prin intretinere RSS 2.0. You can leave a response, or trackback from your own site.